lördag 27 september 2008

Kommentarer

Det är alltid roligt att få kommentarer. Extra roligt är det när jag får förslag på promenader, som tipset nedan om "Hitlerstigen".
Det är bara att klicka på länken kommentarer och sedan skriva. Det går bra att skriva som anonym men det alltid roligt att få ett namn så underteckna gärna er kommentar.
Tyvärr finns det robotar som går runt på bloggar och lägger in kommentarer för olämpliga sidor. För att slippa dessa robotar så måste man fylla i fältet med bokstäver. Tråkigt men tyvärr nödvändigt.
Ser fram emot trevliga kommentarer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu har du inte skrivit något om Kaninholmen. För några veckor sedan gick jag upp på toppen som ligger knappt 30 meter över havet. Den är förmodligen en förlängning på Brunkebergsåsen.

Ön är svårt sargad av att man för länge sedan tog sand och grus till byggnaden av Ulriksdals slott. För cirka 65 år sedan åkte jag och mina kamrater skidor från toppen och ner i grustaget. Nu går det inte längre för hela ön är full med sly, så även i grustaget. Någon utsikt finns inte heller längre.

Hälsningar.

Olof Jacobsson

Ingrid E sa...

Olof! Tack för intressanta uppgifter om Kaninholmen. Den ligger ju i Edsviken mellan Solna och Danderyd. Den ingår numera i nationalstadsparken, förmodar att den är orörd numera pga dess rika djurliv. Jag har aldrig varit ute på Kaninholmen men sett bl a Häger i dess närhet. Kaninholmen tillhör Solna kommun så det är därför tveksamt om jag kommer att skriva om holmen på min danderydsblogg.