måndag 28 juli 2008

Djursholm - Lillkalmar koloniträdgård

Mellan bostadsområdet Lillkalmar och Roslagsbanans hållplats Djurholms Ekeby ligger ett litet koloniområde, Lillkalmars koloniförening.
Efter att ha arbetat mycket intensivt hade jag bestämt att det skulle bli en långpromenad per dag, minst 10 000 steg stavgång. Det började bra. På första promenaden träffade jag Raija, en tidigare arbetskamrat. Jag följde med henne till hennes koloni och fick gott fika där.
Eftersom Raija pratat om sin koloni var det kul att få se den. Vilken grönska! Snacka om att ha gröna fingrar. Den klart finaste lotten i Lillkalmars koloniförening!

På lotten trängdes många olika blommor med frukt, grönsaker och kryddor.

Vackra pioner som då fortfarande blommade, mina var på upphällningen.

Dessa bilder har jag tagit med min nya mobil. Klart godkänt!

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Koloniområden är alltid kul.

Ingrid E sa...

Hannele! Kolonier är fina och behövs för alla som inte har egen täppa men har odlarglädje.