tisdag 29 juli 2008

Djursholms Slott

Djursholms Slott brukar jag kalla för mitt andra hem.
Slottet innehåller bl a den centrala förvaltningen för Danderyds kommun.
Där sammanträder vi i kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Därför är jag ofta på Slottet, så ofta att det nästan känns som ett andra hem.

Slottet har också en festvåning (samma som för sammanträden). Där hade jag min 50-årsfest. En fest som jag är mycket nöjd med. Numera är där uppfrächat med bl a röda väggar. Jättefint. Festlokalen är där ett stort fönster står på glänt i fotot ovan.
Slottet har en del fin konst bl a på familjen Banér.

6 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Där var ju jag,
med adel, präst, borgare och bönder :)

Ingrid E sa...

Hannele! Stämmer, fast då var väggarna vita.

Anonym sa...

Kanske hade jag druckit för mycket champagne för att minnas färgerna, inte berättade jag om din 25-årsdag heller, för det kommer jag ihåg.

Ingrid E sa...

Hannele! Du verkar komma ihåg en hel del!

Annika Christensen sa...

Här har jag gift mig.
Bor numera i Skåne.
Kul blogg som jag nog skall titta lite närmare på.
Jag gillar verkligen naturen i Danderyd och all svamp i Altorpsskogen.
Annika

Ingrid E sa...

Hej Annika! Kul att du hittade hit! Välkommen åter.
Förmodar att du är nöjd med ditt brölop. Var det på den gamla tiden dvs när väggarna var vita? Tittade som hastigast in till dig. Fantastiska bilder!